26. oktober 2015

Bakstekjerring

Ja, bakstekjerring er kanskje litt å ta i, da. ;p Men det har blitt sånn at jeg stort sett holder familien med hjemmebakt brød, om ikke annet. Det føles liksom litt meningsfylt, i og med at jeg stort sett er hjemmeværende her, å gjøre en innsats for at vår lille familie kan spise sunt grovt brød uten e-stoffer, som i tillegg er billigere, OG bedre, enn kjøpebrød! :) Men det er ikke så ofte jeg baker annen gjærbakst, så når jeg gjør det blir det gjerne dobbel porsjon!

- Sånn som på bildet under; der lagde jeg ca 75 skoleboller og boller, og 3 brød. Så med en liten en i hus var det en full dags arbeid, hvis man regner med oppvasken, og litt klesvask innimellom også :0)
Dette bildet er ikke helt nytt, men senest i dag bakte jeg tre tilsvarende brød som står på benken til avkjøling i skrivende stund. Og oppskriften har jeg triksa og miksa sammen selv, etter inspirasjon fra et par andre oppskrifter. - Så jeg tenkte å publisere den i et innlegg snart, så følg med ! ;) :)


2 kommentarer:

  1. Åh, så flink du er!! Nå fikk jeg lyst til å bake jeg og ;)
    Klem fra Caroline

    SvarSlett
  2. Hei ! Såå koselig at du fant bloggen min og i tillegg tok deg tid til å legge igjen en kommentar !=) Ja, det skal sies at d ikke r så ofte jeg baker så mye på en gang,altså, men en sjelden gang..;) Mannen i huset setter så pris på litt skoleboller i ny og ne, så nå r d snart på tide med en ny bakedag !=) Ha en fin høst videre! Vi snakkes plutselig!:)klems

    SvarSlett