29. oktober 2015

Mer Skappelstrikk fra Hobbyklubben!



Jeg kjenner jeg liker mitt nye samarbeid med Hobbyklubben...! 
Mmmmm.... Godfølelsen når denne boka dumpa ned i postkassa mi for en liten stund siden... Kriblende spenning og forventing!!! Hobbyglede i hverdagen rett og slett =)
Jeg måtte åpne pakka mens jeg satt i bilen, kunne ikke vente til jeg kom hjem fra den planlagte byturen. Og selv for meg som har såpass mange håndarbeidsbøker fra før, innfridde "Mer Skappelstrikk" forventningene! Jeg har bladd igjennom flere ganger, og har ennå ikke klart å bestemme meg for hvilken jeg skal strikke først... ;)

Da første boka kom fikk jeg aldri hivi meg rundt til å strikke en skappelgenser. Men to venninner, som ikke egentlig hadde strikket så mye tidligere, imponerte meg stort med å strikke hver sin vidunderlige skappelgenser (som jeg ærlig må si jeg misunte dem..!)  :)

Men nå har jeg muligheten, vet du! =) Fin-fint vinterprosjekt å ha fremover nå :)


Sånne bilder som det her er jo som sukkertøy for en strikkeavhengig.. Gjør meg glad!!!!


Og etter dette bildet innledningsvis, var jeg igrunnen solgt.. (dere som kjenner meg / har lest gamle innlegg her, skjønner nok hvorfor.. ;)



Jeg knipset noen bilder av hvilke gensere det står mellom i første omgang, så her kommer en liten bildekavalkade med smakebiter som kanskje kan friste flere ? ;p






Hvilken av disse syns DU jeg skal strikke ? Blir glad for kommentarer!:)

Det er alt noen år siden jeg har strikket genser/kofte til meg selv (og den ene jeg har strikket, har jeg faktisk ikke vist i helt ferdig stand her inne!Hmm... det må vi få orden på.. :).. Så derfor blir det ekstra morsomt å gå løs på noe snart. Jeg har spunnet opp et melert beige alpakka-blandingsgarn med innslag av mange andre herlige farger og noe annen ull, og det tenkte jeg skulle få komme til sin rett i en ny kreasjon fra denne boka! Time will show, som det heter. Først må jeg få strikket ferdig et babyteppe jeg holder på med, til søstra mi sin første som ventes om kun 3 uker. Og så skal jeg snart røpe hvilken genser/kofte det blir på meg, så følg med ! ;)

Er det noen andre der ute som har bladd i boka? Og hvilken genser skal evt DU strikke?

4 kommentarer:

  1. Åh, så mange fine gensere!! Syntes alle var like fine jeg ;-) lykke til! Gleder meg til å se hvem du velger :-) klem fra Caroline

    SvarSlett
  2. Ja, jeg også gleder meg! For øyeblikket har jeg 2 litt store prosjekter på pinnene, så det går nok en liten stund før jeg kommer igang, men da får jeg også tenkt grundig igjennom hvilken jeg helst vil ha ;) Så koselig du la igjen en hilsen! :) Ha en god helg! =)

    SvarSlett
  3. Jeg syns du skal strikke flettegenseren så kan vi strikke en hver samtidig :) Gleder meg! Fint prosjekt å starte i romjula? ;) xxx marion

    SvarSlett
  4. Det var en aldeles strålende ide Marion!!! =) Hvilken farge vil du strikke ? XD

    SvarSlett