14. oktober 2015

Farge-utfordring

Noen som kjenner igjen gulvteppet på bildene? Japp, bildene ble tatt på Spinnvilts Spinnekurs i Lilehammer i fjord, og vi ble utfordret på FARGER.

Utfordringen besto i å spinne et farget garn der vi inkluderte en farge vi egentlig ikke likte i ull-blandingen(som forøvrig besto av merino, alpakka og villsau)! Dette for å lære oss at farger som egentlig ikke passer inn, noen ganger kan være det som gir garnet dybde, og den lille ekstra piffen som gjør at det blir spennende!

Hvilken farge tror du var min forhatte?

Jo, det var den oransje., Ikke fordi oransje alltid er så grelt, (jeg har blant annet felt av pinnene et ORANSJE/hvitt prosjekt for få dager siden, som etter  min smak ble aldeles herlig og retro og HØST!!!Kommer i et senere innlegg:) )
- men fordi DENNE oransje var litt mye etter min smak..
Men, jeg ble jo pent nødt til å karde den inn i de ellers så glade fargene...


Men vet du hva - jammen syns jeg garnet ble skikkelig fiiiint!


Dette er entråds, men etter at jeg fikk tvunnet det sammen til to-tråds, ble det en herlig melert fargeklatt med det lille ekstra! =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar