23. oktober 2015

Brødbakemaskina mi

Ja, den fortjener et innlegg! For den er helt genial, rett og slett! Utrolig enkelt, og veldig praktisk, - man baker brød nesten uten å bruke noe energi på det! For denne maskina både blander, hever, elter, hever på nytt, og steker brødet, uten at man trenger å løfte en finger- og så piper den, sånn at du vet når godbiten er ferdig og rykende fersk! Ganske enkelt genialt syns jeg! =)

Jeg har en eldre modell av typen Melissa Bakery. Denne, var det en fyr som ville gi bort på finn.no, så da slo jeg til, vet du. :) Bruksanvisning fulgte med, og i den et 20-talls ulike brød-blandinger og annen gjærbakst. Ja, for den kan også lage pizza-deig, for eksempel. Og da mener jeg en pizzadeig som er helt perfekt konsistens på, slik at den ikke klisser og er superenkel å kjevle ut.. Digg :)
Og hvis kvelden har kommet og jeg oppdager at vi er tom for brød, bare heller jeg oppi vann, mel, frø og gjær (puss litt småtteri ellers), og stiller inn timeren. Så lukter det deilig nystekt brød i hele huset når vi våkner neste morgen, og hvem kan vel nekte for at nystekt og lunka brød til frokost i helga er en høydare?!? :):)
Kan anbefales på det sterkeste :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar