2. november 2015

Håndspunnet garn - kavalkade

Ja, på tide å vise fram litt garn igjen :) Nå som høsten er kommet, kommer jeg bestandig i spinnemodus, - og da jeg bladde igjennom bilder fra i fjord kom jeg over følgende nøster som ikke er vist fram, etter at min kinesiske nøstemaskin fra e-bay har gjort jobben sin :)

Angora-drøm 2, etter at hespen er nøstet opp.

Her er de 3 hespene av ull-eksperimentet mitt fra forrige innlegg.

Fordelen med nøstemaskina framfor å nøste for hånd, er at man her kan få tak i begge endene av nøstet, og dermed strikke f.eks. 2 sokker på én pinne på likt, av ett og samme garn.
- Super måte å få brukt opp alt restegarn, så man ikke sløser med det håndspunnede garnet! ;)

Her er et effektgarn, der jeg brukte teknikken Cord-spinning, som jeg omtalte i et tidligere innlegg.

Se så vakkert! Det ser så INNBYDENDE ut, syns du ikke ?!?


6 kommentarer:

  1. Hei igjen! 😊 Koselig blogg du har her. Her kommer jeg nok til å titte innom med jevne mellomrom.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig, Stine Camilla! :) Veldig moro å følge med på bloggen din også, det er en kjekk måte å bli inspirert i hverdagen! :) Ha en god helg alle 4 !:)

      Slett
  2. Så mye flott garn, Christina :) Så flink du er, gleder meg til å se hva du tryller frem av disse nøstene :)

    SvarSlett
  3. Ja, det gleder jg mg til og ! =) Koselig du stakk innom og skrev noen ord, det varmer ! =) klemmer

    SvarSlett
  4. Så fine nøster, lillesøster! Hvordan ser din kinesiske nøstemaskin ut?!? x marion

    SvarSlett
  5. Den er rød og kjempefin!! =) Du kan få se den i jula <3

    SvarSlett