17. november 2015

Dukkeklær

Da høstens sydile satte inn for alvor, fikk jeg så veldig lyst til å lære å sy barneklær. Så hva er vel mer naturlig da, enn å øve seg på litt dukkeklær!
I mangel av egen datter, låner jeg en gang i blant den søte 2-åringen til de beste naboene dere kan tenke dere, (og ofte er en eller to storebrødre også med, og da er det lille N sin lykkedag, med 3 flotte barn å leke med på en gang!)
Lille søte E på 2 år elsker dukker, og med bursdagen hennes rett rundt hjørnet, fikk jeg fart på pedalen! 

Og slik ble resultatet:






Den største jobben var å forminske mønsteret, siden det jeg gikk ut ifra var til babyborn, på ca 43 cm. Dukka til E måler kun ca 22 cm,så det var en hel del å gjøre om.
Og litt knotete var det innimellom, spesielt da jeg glemte meg, og sydde sidesømmene på ermene før jeg hadde lagt opp ermene nederst! Klærne er bittesmå, bare se på bildet av tightsen, som ligger avbildet på helt vanlige terressebord.. ;)
Men det gikk nå på et vis, og jeg kosa meg veldig underveis, og ble veldig fornøyd, spesielt med bodyen.
Og stolt var jeg når alt var ferdig, og jeg kunne overrekke klærne, samt en liten heklet jakke (som jeg glemte å ta bilde av), til ei lita snuppelure som smilte så fint for kameraet til mora, med nypynta dukke i armene!
Klærne er laget av gjenbruksmaterialer; Body og tights er sydd om fra en topp jeg har hatt, og kjolen er fra en gammel kjole jeg har arvet etter mormor! =)

Dette gav mersmak, så det kommer mer søm her på bloggen i ukene som kommer !
God uke videre :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar