23. november 2015

Keep calm - and drink tea



Et koselig postkort fra ei veldig koselig storesøster, med en påminnelse man godt kan trenge med en til tider svært så trassig (men søøøøt...:) lillemann på 2,5 år i hus! :)

Lykta til venstre, som for øyeblikket inneholder tørkede blomster, har jeg sydd trekket til selv. Bildet er laget ved overføring av motivet fra en serviett til stoff, altså en slags decoupage. Stoffet er tatt fra et gammelt laken fra det gamle Sandefjord sykehus, som mormor og tanta til mamma jobba på. Da mormor flyttet på gamlehjem og vi ryddet opp i huset på gården, fant vi noen litt slitte og hullete laken derfra, som hadde fått et nytt hjem hos min kjære mormor som i likhet med meg selv ikke kastet ting som kanskje kunne komme til nytte! Så jeg forbarmet meg over dem, og ved hjelp av et syltetøyglass, en serviett, litt hamptråd og en blonde, ble det et fint trekk til en lykt / vase!
Takk til Maria, som gav meg ideen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar