6. november 2015

Siklesmekker

Siden det i natt (!) kom en ny baby inn i familien, og jeg er blitt tante for første gang, er det stas å sy babyutstyr. Jeg tegnet et mønster ut i fra en siklesmekke kjøpt på HM, og slik ble resultatet!


Sett bakfra. Endelig fikk mormors gamle fleece-genser jeg arvet for sikkert 5 år siden et nytt liv! =)

Bildene ble ikke så bra denne gangen, men motivet på stoffet syns jeg er bedårende vakkert! Små søte tegninger av hus, trær, skyer og båter, fra Stoff og Stil i våres. Det passet fint til min kjære tvillingsøsters baby, siden mora bl.a. er grafisk designer =)

Mottageren (mamman, på vegne av..) ble veldig fornøyd!

(For de observante leserne: Ja, det er het riktig. Mønsteret på smekka til venstre ble opp ned, så denne fikk min 2 åring beholde ;) Men jeg kan forsikre dere om at det fungerer helt utmerket til sitt bruk likevel! ;)

2 kommentarer:

  1. Så søte!�� har du sydd de på vranga først? Dette må du lære meg, kunne tenkt meg å sy slike selv!

    SvarSlett
  2. Så koselig du likte de, Marita ! =) Dette er veldig enkelt! Tegn av en siklesmekke du har, men forleng forstykket både i høyden og i "armene" som skal rundt halsen. På den måten vil det myke forsykkestoffet brettes litt rundt mot baksiden ved halsen, og forstykkestoffet vil ligge litt løst og i tøffe legg over bakstykket. Klipp stoffet med sømmonn, og sy først på vranga, med 2-3 små legg i forstykkestoffet langs "armenes" ytterkant, og la en ca 3 cm åpning stå igjen ved halsen. Vreng, og sy støttestikning langs hele, som også lukker vrengeåpningen. Sy/slå i trykkknapp, og "Tattaaaaa!=) Håper dette var forståelig! Hvis ikke tar jg mer enn gjerne en sydate igjen etterhvert! ;) Lykke til, gleder mg til å se din versjon !:)

    SvarSlett