4. desember 2015

Et minneteppe



Sommeren 2009 hadde mannen min og jeg en herlig uke på hytta til svigers ved Goksjø. Hytta ligger rett ved vannet, og vi tilbrakte timesvis i båten, med lydløs el-motor på blikkstile vann, på gjeddefiske.
Det vil si, mannen min fisket gjedde. Mens jeg, - jeg strikket, selvfølgelig! Strikket lapper.. I mange flotte farger. Alle forskjellige, med ulikt mønster. Et teppe skulle det bli!

Før sommeren var omme, hadde jeg strikket nok lapper til et lite teppe, og etter en (ganske lang..) tid ble lappene heklet sammen, og teppet fikk en fin bord. Og jeg ble så fornøyd! =)
Og da gjør det ingenting om ikke teppet ble et stort slumrepledd til sofaen, slik det egentlig var tenkt, fordi utålmodige meg alt var i gang med 2-3 nye prosjekter. (Se et innlegg om dette lappeteppets begynnelse her.)
Et lite teppe som kan live opp litt i stua, og pynte opp litt øverst i en stor garnkurv, er bra nok for meg. Også bærer det jo med seg så mange fine minner... Om idylliske timer på vannet sommeren 2009.. :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar