13. september 2015

Hverdagsjakke fra Pickles

Da fikk jeg endelig strikket en hverdagsjakke til Lille N :)
- Av det nydelige lyseblå garnet min kjære kjøpte til meg i Tyrkia. - En blanding av cashmere og bambus! Sammen med litt restegarn arvet etter Lille N sin Oldemor, ble dette en flott liten jakke syns nå jeg! :) Fort gikk det og, på pinne nr. 4,5 !
Men så var de trådene da... Og knappene...
(Det pleier å ta noen uker å få sånt arbeid gjort her i gården!)



Jeg brukte 3 ulike stripefarger, mørk duegrå (?), mørk skogsgrønn og mørk blå. Dette for å skape en litt røffere kontrast til den litt sarte babyblå grunnfargen. I oppskriften skulle man egentlig fortsette med striper opp hele brystpartiet, samt på armene. Men man tager hva man haver, (særlig når man haver så mye at man har kjøpestopp!), - og siden stripe-garnet var restegarn, ble det ensfarget for resten ;) Men det var vel overveid, for jeg liker at det lyseblå er den dominante fargen.
Se, så staselig kar i nyjakka!
(Lego var eneste løsning for anledningen.. :)

Men...synet bedrar!
Jakka er ALT FOR stor enda, og under prøvinga utbrøt mannen min:
" Nei, min sønn skal ikke gå i kjole!" 



Og neida, -det skal han slippe ;)
Den er strikket i str. 4-5 år, så 2-åringen har da litt tid på seg ennå, til å vokse seg så stor at den passer.. :)
Og det gir mor mer tid til å få festa de trådene.. ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar