4. februar 2014

Hverdagssysler

...Ja, for det er jo flest hverdager, og man har jo endel sysler. Noen morsomme sysler, og noen plikt-sysler. En av dagens sysler er en blanding; morsom, fordi det er en god følelse å lage mat til godgutten selv, mat jeg vet nøyaktig hva inneholder, og plikt, fordi det selvfølgelig er gøyere å strikke eller spinne da ;) ..men nå var det tomt i frysen, og det er jo gjort på 1-2-3, egentlig..


BABYMAT!
 -Kokte poteter, søtpotet, gulrot, kålrot og brokkoli, vann og litt olivenolje i skjønn forening i verdens beste blender (veldig fornøyd med sjenke-tuten :)


(Greit da. Julekakeboksen i bakgrunnen røper meg. For egentlig er dette bilder fra en annen gang jeg hadde storproduksjon, glemte å knipse i dag, men jeg lover, ca 15 porsjoner er fryst ned i dag også altså!:)

Kan ikke skryte av at jeg lager all babymaten hans selv, altså. Nei, det gjør jeg ikke, og han må jo få smake på litt annen og mer variert mat også, syns jeg. Men av middagsmaten, tenker jeg det er fifty fifty med kjøpe-babymat og hjemmelaga. Å lage selv blir endel billigere, også er det en god følelse å gi det :) I dag har jeg også kokt kjøttdeig av svin uten salt i, og så blenda det med vann og olje, og tatt i isterningsposer i frysen, så er det enkelt å ta ut en "Kjøttbit" og tine opp sammen med grønnsaksmosene. Har gjort dette med kylling også, tidligere, og det er veldig praktisk :) Men svinekjøtt-mos har han ikke fått hjemmelaga enda, så blir spennende i morgen å se om det faller i smak! 

Stort sett går det i ferdig pulver på grøtfronten, det går liksom raskere. Men noen ganger har jeg også blenda glutenfrie havregryn i småbiter og kokt grøt på det og så tilsatt morsmelk. Men nå om dagen går det jo ende tid til matingen ( først amme, så varme grøt/middag og så mate lillegutt), så da liker jeg ting som gjør at det går litt raskere. Sånn som ferdig grøtpulver :)


Nå er godgutten i seng og mor sitter med beina høyt, og skal finne fram strikketøyet eller spinne litt :) Ha en fin kveld !









3 kommentarer:

  1. Hei Christina :) Kjempebra med den hjemmesnekra babymaten ;) Husker jo han gafla det i seg ;) Håper dere koser dere med hyggelige ting nå i den fine kalde tida :) Nyt den!! Klem fra øya

    SvarSlett
  2. Ja,han er svært matglad, godklumpen, så d må endel til, hehe:) hvordan går d på øya?! Håper du trives. God klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, jo går fint her, men skal bli godt å komma hjem også ;) Ha det fint og kos dere :) Vi snakkes :) Klem

      Slett