4. februar 2014

En etterslenger

Dette sokkeparet ble strikket til bursdagen til storesøstre mi, i fjord sommer faktisk(!). Bildet ble tatt, men kunne ikke legge det ut før de var gitt bort, syns jeg, og så kom jo mini til verden og alt ble borte for meg i tåka ;p Så da viser jeg de nå.

Det er alpakkasokker av håndspunnet beige-melert garn fra egne alpakkaer, OG selvkomponert sokkemønser faktisk. Ble riktig så fornøyd egentlig, og storesøster ble overmåte lykkelig og sier ho bruker de titt og ofte som "uten-på-nylonstrømper-for å-unngå-hull-før-jobb"-sokker :)

Siden garnet er håndspunnet av en blanding av off-white og light fawn ull, er det noen områder med lysere beige, så bare hvitt, og så mørkere beige, i en helt tilfeldig rekkefølge, litt rart kanskje.Ble litt rart noen steder. Men er det hjemmelaga så er det hjemmelaga, og ulikheter er jo noe av sjarmen med håndspunnet garn (hvertfall mitt ;P).



3 kommentarer:

  1. Favorittsokkene mine! Utrolig lette og varme :) Tusen takk!! Glad for at du er tilbake i sokke-strikke-mood igjen ;) m

    SvarSlett
  2. Hehe, så kommentaren din nå jeg ! ;p Må få bedre rutiner på det, gitt! =) Ja, sokkedilla kommer og går her i går'n, men det er stort sett ett par på pinnene hele tida, det bare tar litt tid før de blir ferdige ;) Vi kan ha sokkestrikke-kurs til jul, Marion !:) For nå som du er blitt gift kone er d jo på tide, hvem vet hvor mange søte små som kan trenge sokker i åra som kommer!! ;p

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett