20. februar 2014

Core-spinning ( eller hva d nå heter..!)

Jeg har egentlig kun spunnet i en teknikk tidligere. Variasjonen har mest dreid seg om tykkelse på garnet jeg spinner og ulike farger:) og det har vært moro! Men så leste jeg om denne teknikken, som jeg ikke vet hvordan skrives, og gikk lyst til å prøve. Så jeg karda meg et tjukt flak av beige alpakka, fra godeste Nicola som er den eldste hoppa vår, med innslag av brun babyvillsau-ull, rosa selvfarga dalasau-ull fra lykkelige sauer i kvelde, litt hvit angoraull fra Tulla, en angorakanin jeg hadde før, samt litt silke kjøpt på Spinnvilt i Lillehammer. Og slik ble resultatet!
Teknikken går ut på at man spinner fiberen på en annen tråd eller på fiber, så det blir en singel tråd som ikke skal tvinnes etterpå, jeg lærte det ved å se på et par filmer på youtoube. Jeg spant utenpå en rosa vivaldi tråd, som jeg lot syns igjennom noen steder. Skiftet også mellom denne nye teknikken og vanlis spinning, noe som gir en fin effekt , syns jeg :) Planen er at garnet skal gi fin struktur som strikket midtparti på en sofa-pute jeg skal sy. Blir spennende å se hvordan d blir!:)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takk, ja da d var vaska og satt i spenn så d ganske lovende ut som effektgarn, gleder med til å prøve d :)

      Slett