26. juni 2013

Litt alpakka-babystrikk

Jaa, da venter vi da.. 41 uker og 4 dager i dag, 8 dager over termindato - når kommer du da lille gull?..

Ventetida blir benytta til gåturer (prøvde faktisk litt jogging i går kveld (!) - desperat?! ;) , sying og hverdagslige gjøremål. Men nå tenkte jeg det var tid for å legge ut litt om det som har blitt laga av babystrikk de siste månedene. Alpakka-plaggene er først ut!


Trøye/vest i alpakka, ca str 6 mnd til 1 år - perfekt for den første vinteren, håper jeg :) Tror oppskriften er fra Nøstebarn.
Ulla er fra våre dyr, og garnet er spunnet på spinneriet Telespinn. Har ikke satt i knapper ennå, for vil velge de etter at vi vet om det blir gutt eller jente ;)


Nyfødt-trøye i alpakka - den ble litt mindre enn planlagt, så ikke sikkert den blir så mye brukt hvis vi får det sommerværet vi håper på! Men søt er den likevel :) Ull fra våre dyr og garn som er spunnet på Telespinn her også.


Det hvite paret til høyre, og det hvit/beige-stripete er av alpakka. Det hvite er av garn spunnet på Telespinn, 70 % alpakka og 30 % merionull, og det stripete er restegarn av håndspunnet og hvitt og beige garn fra Telespinn.
Det hvite paret til venstre ble strikket for flere år siden (!), og skal nå endelig komme til sin rett - og det grå/hvite paret er restesokker og paret til høyre er i flettemønster med garn som skifter farge - mulig de er prematursokker, de er jo innmari små! Får se - kanskje de passer en ukes tid hvertfall, hehe ;)

Jeg har også strikket et babyteppe i håndspunnet alpakka (*stolt*), og en beige babybukse i str 1-2 år, samt et par luer, men disse er pakket ned for øyeblikket, og blir vist senere ;)

Ha en god dag videre! Her regner det, så skogsturen i dag har blitt utsatt litt - men spørs om jeg ikke bare må kle meg godt og komme meg ut uansett, tror nemlig det er meldt regn i flere dager..!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar