12. juni 2013

Et bankende hjerte..


Et bankende hjerte.. 
Noen bittesmå spark
En livlig krabat som blir yr av litt saft..!
Fra sommerfugl-kriblinger
Til markante bevegelser!
Så vakkert
Så skjørt
Så helt forunderlig..

Lille barnet vårt!
Du er et mirakel
Så etterlengtet
Og så elsket
Du var en bønn
En sår lengsel..
Nå er du virkelig!
Snart hos oss..

Du er en gave
En nåde så stor!
En velsignelse av de sjeldne
Du er vårt bønnesvar
Ditt bankende hjerte..
Våre hjerters fryd
Vår livs glede og lykke
...Lille barnet vårt!



" Du har skapt mine nyrer, du formet meg i mors liv.
Jeg priser deg fordi jeg er virket på forferdelig underfull vis.
Underfulle er dine gjerninger, det vet min sjel så vel.
Mine ben var ikke skjult for deg da jeg ble virket i lønndom, da jeg ble formet så kunstferdig i jordens dyp.
Da jeg bare var et foster, så dine øyne meg.
I din bok ble de alle oppskrevet, de dagene som ble fastsatt da ikke én av dem var kommet.
Hvor dyrebare dine tanker er for meg, Gud!
Hvor veldig er summen av dem! Vil jeg telle dem er de flere enn sand.
Jeg våkner opp, og ennå er jeg hos deg."

Salme 139: 13-18





2 kommentarer:

  1. Så fiiiint dikt!!! Du er flink :) m

    SvarSlett
  2. Takk :) Det bare boblet over her! Ikke lenge igjen nå...! =)

    SvarSlett