12. april 2012

Håndspunnet garn og masse masse ull!


På rokken for øyeblikket er litt håndfarget ull fra Dala-sauene til gården som min gode venninne Randi kommer fra. Det er myk og fin ull med mye "krepp" i, og jeg har MASSE av det. I løpet av den siste tiden har mange hundre gram fått nye flotte farger, og det ligger nå ferdig kardet og venter på å bli til garn. Prøvde meg på farging med Kool-Aid, og det ble ikke så værst om jeg skal si det selv :) Mulig jeg manipulerte ulla litt mye under farging, for noe av det ble kanskje litt tova, men fargene ble flotte og det ble absolutt bra å spinne og strikke av :)

Håndfarget Dalasau-ull



Og slik ble garnet :)


Masse deilig ferdigkardet ull!



Bak til høyre er alpakka... Mykt og herlig!!
De delikate fargene i forgrunnen og bak til venstre er ull fra Dalasau.
Nedover i kurvene ligger dessuten endel spælsau-ull fra egne sauer, og angoraull fra egne kaniner har også kommet i hus siden forrige klipping.
Japp, det handler mye om ull også.. :)
Jeg kooooser meg om dagen..!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar