31. mars 2011

Min fantastiske rokk!


Jeg har fått bursdagsgave på forskudd!
En ny gammel rokk - faktisk fra 1870!
Slik ser den ut:



Er den ikke fantastisk?!

Den andre rokken jeg viste fram i et tidligere innlegg,
er ikke helt god å spinne på ennå.
Tross forbedringene, mangler det fortsatt litt justeringer..
Jeg fikk overbevist mannen min om at det er veldig lurt å ha to rokker, med tanke på besøksgården her
- Så kan den første rokken brukes til opplæring av barn og unge
som er på besøk, mens den andre er min "fin-rokk", kun til eget bruk...:)
....Ellers kan jeg nå også holde på med flere ting på en gang! XD

Og da jeg fant denne rokken på Løkeberg Antikk i Åsgårdstrand, var jeg solgt...
Det ble bursdagsgave på forskudd, selv om jeg ikke fyller før i mai.. =)
Den er fantastisk å jobbe med!

Meg - i dyp konsentrasjon. Prosjektet på rokken kommer i neste innlegg!!

1 kommentar:

  1. Hei!
    For en fin rokk du har! Og så mye fint garn du har spunnet! Imponert!
    Jeg har selv en fin rokk i stua, men jeg mangler ull. Vet du hvor man kan få tak i billig "nybegynner" ull?

    SvarSlett