1. oktober 2010

Restgarnprosjekt: Barneklær!!

Hadde så mye mykt og FARGERIKT alpakka-garn igjen etter at jeg var ferdig med ulljakka til meg selv (som forøvrig ikke ennå er blitt avbildet i ferdig tilstand...!), så da fant jeg et par genseroppskrifter og fikk pinnene i gang :) Veldig moro med striper, og veldig moro med mykt garn,
er så godt å jobbe med! =D


Genseren over er i tynn alpakka, på pinne 4, så den er luftig og god,
og det går fort!
Den ble ferdig i våres, tror jeg, er i str. 2 år, og heter Kjekkas-genser.
Fant den på Pickles.no, og oppskriften får du her!
(...Det er en annen versjon, for tykkere garn,
men man kan alltids trikse og mikse litt :)


Denne er også av restegarn fra jakka mi, så da kan man bare prøve å se for seg hvor fargeSPREK ulljakka mi er! :o) Moro å strikke denne og, fant oppskriften i en bok som heter Nøstebarn.
Er str 1 år, og heter Rullegenser.


Under er et sett jeg har brukt laaaaang tid på, og som ennå ikke er ferdig... :o)
Begynte sommeren 2009, og planen er å kanskje strikke genser og lue i samme stil.. Men får se. Jakka mangler også knapper,
så får vel se å ordne det etterhvert.. :)
Settet er str 6 mnd, og oppskriften sto i et ukeblad som lå på
personalrommet på sykehjemmet jeg jobbet på :)

Sparkebuksa har glidelås i ryggen (vet ikke hvor godt det er å ligge på den, men..), og jeg er litte-bitte-granne stolt av at jeg har klart å sy inn den! =)



Fremover er temaet RESTEGARN
- Jeg har faktisk TO STORE KURVER (en halv meter høye..!)
med garn som ligger og venter, og har derfor kjøpestopp... :o)

Har funnet masse fine oppskrifter på tilbehør og små-ting
så regner med det blir til endel små julegaver fremover :)


2 kommentarer:

  1. Du er jo en racer, helt rå!! Åå, så mye fint du har laga, imponerende!:D Flink til å oppdatere og alt...stå på videre! Jeg følger spent med ;)

    SvarSlett
  2. Åh, det var da veldig gode ord.. *rødme* Du er flink til å rose! Dette er jo laga for flere måneder siden, har bare ikke fått det ut før nå,da ;) Følger spent med på din og andres blogger også, gleder meg til ditt neste innlegg ;) Christina

    SvarSlett