1. oktober 2010

Mer restegarn...!


Prøver å bruke opp alt jeg har av kløete og stivt ullgarn, som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med.. Har endel smårester, så da jeg så en oppskrift i Familen på et heklet Leketeppe ble det fart på sakene :) Det skal bli 2 m i diameter (!) , og være en hullrad med snor i ytterst, slik at man bare kan kaste alle lekene på teppet, og snurpe sammen - og vips så er det ryddig!
(På lørdags ettermiddag er det kaotisk her i huset, for da har vi hatt besøk av 9 år gamle Argjend som ELSKER å leke med dyrefigurer over alt ;) Så tror dette leketeppet kan bli nyttig :)

Sånn ser det ut nå, men det er laaaaangt fra ferdig. De første rundene gikk veldig fort, men det blir jo større og større.. Har på følelesen at dette vil ta litt tid. Men er moro å være i gang!
Og må bare si TAKK til Margrethe, som lærte meg å feste trådene underveis - det sparer en for veldig mye kjedelig jobb! :o)


Her ligger garnet jeg planlegger å bruke av! Hadde endel akryl-garn , fra jeg begynte på lappeteppe som fjortiss, så det tenkte jeg også å fortære.. ;)


(Apropo fjortiss-lappeteppe:
Her er bilde av rundt 20 lapper. Lenger kom jeg aldri. Og i mellomtiden har jeg skiftet smak.. Syns ikke lenger det er så "stilig" med sort kant, skulle ønske jeg hadde valgt hvit. Så kunne det blitt søtt i pastell :) Sort blir litt for stor kontrast for min smak. Men mulig også disse lappene kan komme til sin rett i ett eller annet prosjekt en vakker dag?)






Men nå et nyere prosjekt!
Hekla tøfler fra Drops - av restegarn! Oppskrifta finner du her.
Disse ble gitt bort i bursdagsgave til mormoren til Aleksander, men etter det har jeg rukket å lage ett par til, og har enda et par i gang! Kjempegøy å hekle, også går det fort, blir fine gaver, og er en ypperlig måte å bruke opp restegarn (jeg hekler med dobbel tråd av tynnere garn!)



DROPS nr. 123-24





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar