17. oktober 2010

Kosegrisen Petra!

Ja, det er heeeelt sant - vi har fått oss gris! =D
Har hatt ho noen uker alt, men har ikke fått surret meg til å blogge om det ennå.


Er ho ikke søt?!

Petra lever godt. Ho har et hus med halm i hagen, men får lov å ligge på sofaen om kveldene. Ho får til og med lov til å være med Aleksander på jobb på gården noen ganger, og da leker ho med søsknene sine, og moren Vesla og faren Svor. Heldiggrisen Petra :)



Ho er av den velkjente rasen Stuegris (For fagfolk: Canadisk minigris), og trives best når ho blir klødd på magen - da velter ho seg over på siden og ligger og myser med de søte små griseøynene. Ho er også meget viljesterk, og kan til tider hyle så hele bygda hører ho..Men sånn ellers er ho søt og grei, dog meget aktiv når ho ikke sover - Ho bringer en god porsjon liv og røre inn i heimen <3 div="">

Her ser man ho i full aktivitet i stua.
I bakgrunnen skimtes Aleksanders forsøk på å lære ho at ho ikke skal gå på "fin-teppet", hehe ;)
Det så ganske rotete ut med de stolene liggende bortover!


Men som man ser, var ikke dette særlig effektivt... ;)
Med litt hard grensesetting har ho endelig lært det nå da!

Ho er endelig blitt stuerein og (- etter noen gangers forseelse, vel å merke!) Har blitt noen små-tepper å vaske, for å si det sånn...! Huff of huff. Håper det aldri gjentar seg..

Men vi koser oss ihvertfall med Petra, og Dott begynner vel å venne seg til ho han og, selv om han var vettskremt til å begynne med.. ;P

...Søte grisen (t.v...)

3 kommentarer:

  1. Christina!! Noe så skjønt :D Haha!! Jeg måtte le da jeg leste det første gang! En kosegris?! Jeg bare mååå komme og se den :D Hihi.... Herlig!

    Har vært litt hektisk her siste ukene - hatt besøk av mamma og mormor nemlig :) Veldig koselig! Men nå har de dratt og ting er tilbake til normalen..

    Jeg må si jeg begynner å gi opp drømmene mine om å komme hjem sortbrun-graviddame ;) De dagene det er sol er vi begge opptatt et eller annet sted inne, og de dagene vi har fri er det mye varme men ingen sol.. Så til dags dato har vi ikke én eneste dag på stranda.. Haha! Men vi gir ikke opp helt enda ;)

    Var det gøy i England? Jeg savner de små pratene våre som vi hadde så ofte før.. Koselig at vi kan 'blogg-prate' hvert fall.. Har kommet et stykke på jakken jeg hekler, men måtte ta opp nesten alt når jeg fant ut jeg hadde gjort en ganske stor feil :P Haha! Ellers skal Susanne Kapstad klippe meg når jeg kommer til Norge, og jeg vurderer å begynne å farge håret litt og.. (Har kommet så mye mer grått nå.. :) )

    Hvordan er det med deg?? Gleder meg til å høre fra deg!! Stooooor klem fra Therese <3 - Og hils mannen & Petra da ;)

    SvarSlett
  2. Hei hei!! Takk for koselig melding!!

    Jeg har akkurat sitti i 30 minutter og skrevet et laaaangt svar til deg, også ble alt slettet!!! Det sto "Beklager, men tjensten kan ikke fullføres".
    Men håper tanken kan telle en liten stund, så får du et skikkelig svar av meg snart - nå har jeg ikke så mye tid. Gooood klem fra Chritina :)

    SvarSlett
  3. Jeg kjenner til hvordan det er!! Så frustrerende! =/ :) Ta tiden du trenger du ;) <3

    SvarSlett