19. januar 2016

Omslagsbody

Er litt ute av bloggrutine etter jul, men satser på at jeg er på rett spor igjen nå! =)

Min første omslagsbody så dagens lys noen uker før jul! =)
Veldig moro å endelig ha fått laga et babyplagg i strech-stoff, det har jeg nemlig hatt planer om leeenge...!
Den er i str. 3 mnd (62), og mønsteret fant jeg i boka "Handmade - Norges beste syoppskrifter", - en samling av oppskrifter fra mange flotte norske blogger! 



Siden dette var min første body, og jeg var veldig spent på resultatet, brukte jeg stoffet fra et stort grått jersey-skjørt jeg fant på Gjenbruksbutikken i Sandefjord, så var d ikke krise om alt ble mislykka ;p 
Men til kantinga brukte jeg en nydelig myk gul bambus jersey jeg fikk av storesøster til en eller annen bursdag. Grå PRYM trykknapper er fra Stoff og Stil (glemte å koke de først.. så de er litt harde. Men da lærte jeg det! ;)

Ble fornøyd jeg! Den er ikke lytefri, og et par steder møter ikke sømmer som de skal, men siden jeg har sydd lite i jersey før dette, og har lite erfaring med kanting av strengstoffer, så ble jeg ganske fornøyd. :)

Lille tante-gullet mitt i Frankrike har fått æren av å innvie den, men den skal tilhøre "familie-kurven" av håndlagde barneklær, som alle fremtidige små i familien kan få bruke av helt til plaggene er utslitt! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar