25. august 2015

Ny høst, nye gleder!



Ja, til tross for en nydelig soluke i forrige uke, er det ikke til å stikke under en stol at høsten er i anmarsj i år igjen. MEN, selv om det er trist at sommeren går mot slutten, (for det er det jo,) er det aldri så ille at det ikke er godt for noe,. (Spør meg i oktober, kanskje får du et annet svar da...;p ) Men siden høsten ikke er til å unnslippe er det best å favne den med hobbygleder,har jeg funnet ut, - så blir den faktisk ganske så innbydende likevel!

Se for deg en tidlig kveld i høstmørket.. Mini er akkurat puttet i seng, og hobbybordet kaller :) Først bare å tenne noen stearinlys, hente seg en god kopp te, og sette seg godt til rette i roen og freden.. En lydbok på øret kanskje, mens du fortsetter på et større prosjekt.. Eller å gi kvelden en myk start ved å først bla gjennom en inspirerende hobbybok eller kikke innom Pinterest for å hente ideer til neste syprosjekt?

Ofte er det iveren etter å gå i gang med noe nytt og spennende som driver meg til å gjøre ferdig et stort og tidkrevende prosjekt, selv om selve ferdigstillelsen jo er tilfredsstillende nok i seg selv. I fjord sommer som alt handlet om flytting og pappesker, gjorde det godt når nettopp høsten kom, med rom for det kreative, som nesten hadde eksplodert i meg i månedene med visninger, hussalg- og kjøp, og innredning i nytt hjem. Få ganger har jeg merket gleden over håndarbeide så sterkt, som da jeg den høsten endelig kunne unne meg å ta fatt med rokken eller pinnene igjen.. Sommeren i år har også flydd som en vind, med nytt drivhus med tomater, agurker og paprika, pallekarm med gulrøtter og løk, og jordbær og blomsterbed. - Ja, det skal lukes og vannes og gjødsles, og midt i all gleden over alt som vokser og gror, kan en ikke hjelpe for å lengte en smule mot stille vinterkvelder der det ikke er annet som krever enn nettopp skapertrangen..
Vel står kanskje oppvasken høyt på kjøkkenbenken når tankene er opptatt med en glimrende ide, eller ferdigstillelsen av et tidkrevende prosjekt..! Men, jeg har lært meg å tenke at oppvasken forsvinner ikke, men det kan inspirasjonen gjøre! - Dermed gjelder det å gripe øyeblikket !

Håper det er flere som skal kose seg med kreativ skaperglede i månedene som kommer!!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar