13. september 2012

Lille Alva

Ja nå var det på tide å tørke støvet av bloggen min, syns den fortjente en oppdatering!
Våren og sommeren i år fløy som en vind, fullspekket med masse moro: Innkjøp av 3 alpakkaer, nystartet Gårdsbutikk, Åpen Gård-arrangementer mm.
I juni/juli tok vi en pust i bakken på hytta til svigers, og ferie har sjeldent vært sååå viktig og deilig :)

En av sommerens høydepunkter skjedde den 3.august!
Lille søte Alva kom til verden tidlig på morgenen! Jeg oppdaget en brun liten skikkelse i 10-tiden, da gikk hun rundt og diet allerede sin mor. Nicola og lille Alva hadde klart seg helt uten oss, som den største selvfølge, noe alpakkaer er kjent for. Og godt var det - For vi var en smule nervøse i forkant.. 
Alva er vår første cria (alpakkababy) som er født på gården!

Er ho ikke skjønn ?!?!?
Ho er nyyyydelig brun... Jeg gleder meg sååå til ho skal klippes neste år ! *ull ull ull* ;p


 Ho får masse omsorg av de andre alpakkaene. Her er ho sammen med moren sin Nicola til venstre, og halvsøster Hillary til høyre.





Her er hele flokken vår, 4 flotte alpakkaer så langt :) Nancy til høyre er kulerund om dagen, og svææært hormonell(!) - vi venter cria nr. 2 hvert øyeblikk!


Er ho ikke liten og søt?


Nusselig...
Tenk hvor gøy det skal bli for lille Alva å få en lekekamerat om ikke lenge! :)


4 kommentarer:

  1. Så utrolig fine! Var på Lista og så på alpakka og handla litt garn i sommer, og fikk nokså lyst på alpakka jeg også - selv om det ikke blir enda. Først noen andre prosjekter på gården :)
    Masse herlige fibre hos deg, spørs om neste sommerferie burde ha med en tur til Nordre Stange gård og gårdsbutikken! :)

    SvarSlett
  2. Så utrolig nydelige!! <3 Tenk at dere snart har TO cria! Det er det ikke mange andre som kan si ;) Kjempemoro å høre hva som har skjedd i det siste.. Gleder meg til å få kommet meg ut til Sandefjord en dag og besøkt dere! Men først på programmet står leilighetsovertakelse og oppussing, før innflytting i november. Men en dag innimellom der må vi få til en biltur til Sandefjord! :) <3 Tenker masse på dere <3 Stor klem!!

    SvarSlett
  3. Så artig å få et innblikk i det mangfoldige dyrelivet hos dere! Stå på!

    SvarSlett
  4. Ojojoj, her har jeg vært for slapp! Tenk å svare over et år for seint! Jaja, bedre seint enn aldri?

    Nragnhild: Så koselig du syns det! Ja, på Lista driver de endel større enn oss, sikkert masse flotte fiber-produsenter der, ja! Alpakka er trivelige dyr, og ulla er super, har kosa meg masse med den selv :)
    Gårdsbutikken har fått seg en skikkelig pause, og jeg vet ikke helt hva det skal bli til med den, egentlig. Det var veldig moro, men endel jobb også, og nå krever mini sitt her, så tida får vise hva det blir til :) Men jeg selger ull og garn hjemmefra her (Nordre Stange Gård er egentlig svigers sin gård, vi bor på småbruket ved siden av), og våre 6 alpakkaer er jo her, så det er bare å ta en tur om dere i traktene! =)

    Therese: Så lenge siden sist!! Har tenkt på deg i ny og ne - hvordan er livet som 2 barns-mamma?!!! =D Hvis dere er i området, så kom kom!!! =) Vi er ikke så mye på farta rundt omkring, men tar gjerne imot besøk av gamle kjente og kjære! God klem og god adventstid!! =)

    Miriam: Takk for det :) Ja, er jo litt moro å vise fram de flotte dyra også da =D Trivelig gjeng! Men de siste månedene har naturlig nok ikke jeg vært like engasjert ute hos dem, det har blitt til at mannen har tatt seg av dem og jeg av mini, men tenker det blir litt anderledes når våren kommer etterhvert, mini syns nok også de blir mer og mer interessante etterhvert :) God adventstid til dere! =) klem

    SvarSlett