17. november 2011

Sokker på norsk




I påsken hadde jeg besøk av min storesøster og hennes kjære, som var på besøk fra det store utland UK. De hadde vært i byen og kjøpt garn til meg, det var en super overraskelse! Bak noe av garnet lå det imidlertid en baktanke, for han ønsket seg sokker som det oset Norge av (han er ikke norsk, men veldig interessert i Norge og elger og sånn:)

Så jeg tok utfordringen på strak arm. Han ville ha blå bunnfarge, og mønster i rødt og hvitt, dvs fargene til det norske flagg. Måtte jo ha med åtteblads-rosa, så jeg fant et mønster fra en lue og et annet fra en sokk, satte disse sammen, justerte litt på maskeantallet, og strikket to sokker i str. 46-47-sokker. Det tok tid!!! Men de ble sendt til England for et par mnd siden, og jubelen var stor :D

Her er de :)




Ha en god torsdag folkens! Nå skal det gjøres litt husarbeid her gården! :)

3 kommentarer:

  1. Ja Jubelen var KJEMPESTOR! Han bruker dem hver dag :)

    SvarSlett
  2. Hehe, koselig å høre da! Hyggelig med sånn en trofast tilhengerskare her, den harde kjerne, hehe ;) Og nå er det litt mer liv i bloggen igjen, alt det gode kommer med våren, vet dere ;) God klem

    SvarSlett