1. mai 2010

Fisk i lange baner - Sommerminner 2009

Nå som sommeren er på framtog (er det noe som heter det?), begynner jeg å lengte.. Og så kom jeg over noen bilder fra i fjord sommer, som viser litt hva uka i Goksjø dreide seg om ;p

Under ser dere Argjend når han fikk sin første fisk! Stor var gleden,
og alle sorger over kjedelig venting ved stanga var glemt,hehe :)



Også jeg fikk fisk - min første gjedde!!
Veide 2, 4 kg,og var et slit å få om bord.
Men med god hjelp og veildening av min mann fikk vi det nå til!
Kl 23.30 var vi på land - og jeg var ganske stolt, ja =D


Dagen etter skulle jeg få lære å rense denne før røyking.
Veiledet av svigerfar Arve ble den skjært og skylt
etter alle kunstens regler,
og vi kunne se fram til røkt jedde som kveldskos
- var faktisk ikke så ille ;)


Det var også andre som fikk fisk:
Her er svoger Harald og svigerfar Arve med en sprell levende ål!




Og det var selvsagt JEG som fikk det ærefulle oppdrag
å ta knekken på dem..!! (Klarte bare én da,hehe ;)
(Det er visst en del av sosialiserings-ritualene når man kommer inn i
Børresen-slekta, at man får prøve seg på litt forskjellig
for om mulig å bli litt mer herda!
Vet ikke hvor langt de har kommet med meg enda,
men tror vel det går riktige veien..? ;P)


Kom sommer og sol! =D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar